Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
About Digital Art / Professional Official Beta Tester Ivy B. GladstoneFemale/Puerto Rico Recent Activity
Deviant for 11 Years
28 Month Premium Membership
Statistics 399 Deviations 5,460 Comments 284,500 Pageviews

Wishlist

Visitors

:iconlionessblade:
Lionessblade
Apr 24, 2014
1:47 am
:iconsiriussteve:
SiriusSteve
Apr 23, 2014
10:49 pm
:iconscarl3tt-rav3n:
Scarl3tt-Rav3n
Apr 23, 2014
10:39 pm
:iconmesiaselrocketo:
MESIASelRocketo
Apr 22, 2014
10:11 pm
:iconssminns:
SSMinns
Apr 22, 2014
3:33 pm

.:Flags:.

deviantID

IvyBeth
Ivy B. Gladstone
Artist | Professional | Digital Art
Puerto Rico
Hello there and welcome to my dA gallery, I've been drawing since i was 4 years old
and since i was little, i've always aspired to be an artist. When I was in high-school, i wanted to do cartooning/comics, it really excited me form he first Xmen comics i saw drawn by Joe Madureira , and when I crimson drawn my Humberto Ramos. In college i tried to find my own voice in my development
as i was making characters and such and i joined dA in 2003, also i got introduced to Antro character drawing as well and i also worked at my digital color to apply to my own art, but i got in to perfecting it coloring for others, now I i just try to make it in collaborations and freelance work. I'm my own worst critic cuz i do always want to get better and have some variety. so i hope one day to work professionally in comics. :D Thank you for stopping by. :wave:
Interests

O:

Journal Entry: Fri Feb 28, 2014, 10:00 AM


Hello devs, Hows it going? Its been far too long of time since i've written one of these.
All i've been doing is working. its been good, for the most part.

Working in the art world in my island is a rare find and still not as fully respected. I've been illustrating a lot of 
educational content for lesson that will work through applications and online lessons in the classrooms. For the most part, i've been drawing a lot of science stuff and as interesting as the content references are, they can get very tedious and down right boring. I can't really complain.  My job has been kind to me 
but I really wanna be able to find something state side, and try more things art wise. I wanna be able to challenge more mind creatively. I dunno if its the fear of staying stuck, but I do want more to challenge me. 

I've always wanted to do concept art for a studio or even for games. 
Still even wanna color for comics (my drawings still need more work)
Perhaps someday soon, Im still looking. 

Quite random journal entry, but its what I had on my mind. 

Anyways, thanks for reading. :3



  • Mood: Daily Needs
  • Listening to: "Home" by : Edward Shapes and The Magnetic zeros
  • Watching: Netflix
  • Playing: Animal Crossing New leaf
  • Drinking: water

Should i submit/make more of? 

79%
232 deviants said Both O:
10%
29 deviants said Digital Only
7%
21 deviants said Traditional/Marker pieces Only
4%
13 deviants said just Fail D:

Comments


Add a Comment:
 
:iconelectricblue1989:
Yo, Ivy! Thanks for the (very quick) comment and fav! Happy Easter.
Reply
:iconchaypeta:
chaypeta 6 days ago  Hobbyist General Artist
OMG... did you do that?  you didn't just do that?  OMG THANK YOU!!!!!!!!!!!!
Reply
:iconivybeth:
IvyBeth 6 days ago  Professional Digital Artist
Yeah i did ^___^ I wanted to and I'm glad I could make you smile. :hug:
Reply
:iconsir-talen:
Sir-Talen 6 days ago  Hobbyist Writer
You're a good person for doing that for her. :)
Reply
:iconchaypeta:
chaypeta Apr 12, 2014  Hobbyist General Artist
Returning hugs with more hugs.  :).  Now to stroll through your gallery.
Reply
:iconscarl3tt-rav3n:
Scarl3tt-Rav3n Apr 6, 2014  Hobbyist Digital Artist
:D OMG why did you do that?! *squeezes*
Reply
:iconscarl3tt-rav3n:
Scarl3tt-Rav3n Apr 6, 2014  Hobbyist Digital Artist
Just cause I can this is how you make me feel 
:iconrubcheeksplz:
Reply
:iconscarl3tt-rav3n:
Scarl3tt-Rav3n Apr 3, 2014  Hobbyist Digital Artist
<3 <3 
Reply
:iconj-skipper:
J-Skipper Feb 26, 2014  Hobbyist Digital Artist
Thanks for the watch and all the points!!! :) :)
Reply
:icondaknight:
Hey Ivy, thanks for the follow and advices. Hopefully I'll be able to ask for advice on my first page soon xP
Reply
Add a Comment: